5e week! - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Rinske Gwen Diantha Pallada - WaarBenJij.nu 5e week! - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Rinske Gwen Diantha Pallada - WaarBenJij.nu

5e week!

Blijf op de hoogte en volg Rinske Gwen Diantha

23 April 2014 | Verenigde Staten, Brookline

Hallo allemaal,

Hier weer een weekverslag.
Ben alweer 6 weken in de USA en mijn 5e week bij het gezin! Ik leer steeds meer mensen kennen, Au Pairs, de buren, dat is erg leuk. Met de kleine gaat het erg goed. Bijna geen tranen meer als de ouders weggaan. Het is een schatje! :) <3

Maandag 14-04: Mijn vader zou vandaag jarig zijn geweest. In gedachten was hij hier.
Weer een nieuwe werkweek! Zoals iedere week is het bijna het zelfde wat ik doe. Met mooi weer naar buiten.
Dinsdag 15-04: fles gegeven, naar speeltuin geweest, lunch maken voor de klein, lunchen. 's Middags naar My Gym.
Woensdag 16-04: Vandaag iets anders gedaan want er was geen MotherGoose, dus zijn we naar de speeltuin geweest. Ik had een break ben toen naar het zwembad gegaan.
Donderdag 17-04: fles geven, naar speeltuin geweest, geluncht.
Vrijdag 18-04: Naar Musicclass geweest. Een nieuwe periode dus ook nieuwe liedjes. Een berichtje uit NL ontvangen van me zusje :) had haar een verjaardagscadeautje gestuurd, dat had ze natuurlijk niet verwacht!! :D
Zaterdag 19-04: Happy B-day to my Sister!! 21 Jaartjes alweer!! :) <3
Weekendje New York City met Lauren!! :D we namen de T om 23:30 naar Boston, Daar wachten op de bus die om 01:00 's nachts vertrok. De bus was oke, maar de stoelen waren erg glad, het leek net op een glijbaan. Natuurlijk niet veel geslapen. Rond 05:00 aangekomen in NYC! Eerst maar even opzoek naar voedsel en ja waar gaan we dan heen, naar de Mac natuurlijk :P Daarna opzoek geweest naar ons Hotel. Daar aangekomen konden we gelukkig onze grote bagage kwijt, we konden nog niet onze kamer op. 2 straten verwijderd van Times Square was ons Hotel. Richting Central Park gelopen, onder tussen 2 kerken gezien. Het was heerlijk weer, dus niet erg om vroeg in zo'n mooi park rond te lopen. Daarna een kijkje wezen nemen bij Grand Central Terminal. Toen terug naar ons Hotel om in te checken. De kamer was op de 3e verdieping, niet een hele grote maar groot genoeg om 2 nachten te verblijven. Even met het thuisfront uit NL geskypet en met het thuisfront in Amerika geFacetimed. Gedouchet, daarna opzoek naar eten. Vroeg het bed in gedoken, wat waren we moe ;)
Zondag 20-04: De morgen starte om 8:30, rustig wakker worden, onpzoek naar supermarkt om ontbijt te halen. Daarna naar het Museum of National History. We hebben maar 1 dollar betaald. Daarna de Subway (metro) gepakt naar het zuiden van NYC om te wandelen over de Brooklyn Bridge. Er helemaal over heen gelopen, daar gezocht naar een Subway (metro) om die weer terug te pakken naar NYC. Naar het 9/11 Memorial geweest, waar Twin Towers (World Trade Centers) hebben gestaan! Waar de Twin Towers stonden hebben ze nu een soort van grote Vierkante watervallen gemaakt! Op de rand zijn alle namen van de overledenen gegraveerd. Erg indrukwekkend. In de avond (20:30) op de boot naar Staten Island geweest. NYC by night gezien. Terug met de Subway (metro) naar Times Square opzoek naar avondeten (22:30) gegeten bij de Mac! :) Daarna nog even over Times Square gelopen, rond 23:45 terug naar het hotel. We hadden moeie benen en voeten.
Maandag 21-04: Laatste dagje in NYC, rustig wakker worden, spullen inpakken, uitchecken, handbagage neerzetten. Opzoek naar ontbijt, daarna met de Subway (metro) richting WTC daar overstappen op een trein naar New Jersey. Het was een nare buurt dus zijn er nog geen uur geweest. Snel terug naar NYC :) Opzoek naar de veerboot naar Statue of Liberty, onderweg zei iemand dat er een wachtrij was van ong. 2u. Dus helaas niet naar het Vrijheidsbeeld geweest. Toen maar naar The Metropolitan Museum of Art geweest, ook maar 1 dollar betaald om binnen te komen. We hebben alleen het deel van Europeese kunstenaars bekeken, met o.a. Vincent van Gogh en Rembrandt. Nog even terug geweest naar Times Square even wezen shoppen, snel terug naar het hotel om onze spullen op te halen. Naar Subway (metro) rennen die ons naar Chinatown bracht. Daar zoeken en rennen waar we op de bus moesten. Aangekomen bij de bus bleken we gelukkig optijd te zijn zelfs een paar min. eerder. En daar ging de bus (20:30) weer terug naar Boston. Aangekomen in Boston om 01:00 toen met de T (trein/tram) naar huis. Thuis aangekomen rond 1:45, snel slapen want de volgende dag is het weer werken om 9:00.

Xxx

Donderdag 17-04: 8:30-12:30 / 16-20u
Vrijdag 18-04: 9-12u / 17-19u
Zaterdag 19-04: Off
Zondag 20-04: Off
Maandag 21:04: Off (vakantiedag)